Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāju tiesības
Izvēlētā organizācija: VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS
Īss apraksts:
Nodokļu maksātājs un tā norādītās personas tiek reģistrēti kā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāji.
Saņēmēji:
Jebkura persona
Termiņš:
Pakalpojuma saņemšanas termiņš ir atkarīgs no pakalpojuma pieprasīšanas veida.
Procesa apraksts
Dokumenti un veidlapas
Cita informācija
1. solis / Pakalpojuma pieprasīšana
Nodokļu maksātājs var kļūt par VID EDS lietotāju:
1. izmantojot portāla www.latvija.lv autentifikācijas rīkus (t.i. internetbanku autentifikācijas līdzekļus)- veicot tiešsaistes reģistrāciju adresē https://eds.vid.gov.lv sadaļā „pieslēgties ar Latvija.lv”;

2. izmantojot eParaksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID) - veicot tiešsaistes reģistrāciju adresē https://eds.vid.gov.lv. Lai reģistrētos par EDS lietotāju, izmantojot eParaksta viedkarti vai elektronisko identifikācijas karti, nodokļu maksātājam jāaizpilda neliela tīmekļa forma un tajā ierakstītie dati jāapstiprina ar eParakstu. Uzreiz pēc eParaksta pievienošanas formā nodokļu maksātājs un tā norādītās personas (ja būs norādītas vēl papildus personas, kurām tiek piešķirtas lietotāju tiesības) kļūs par pilnvērtīgiem EDS lietotājiem;

3. Izmantojot virtuālo eParakstu. Lai reģistrētos par EDS lietotāju, izmantojot virtuālo eParakstu, nodokļu maksātājam jāaizpilda iesniegums, kurā jānorāda informācija par EDS un citu VID informācijas sistēmu lietotājiem un tiem nepieciešamajām pilnvarām:
a. nodokļu maksātājs – EDS klients, par kuru tiks iesniegti dokumenti;
b. tiesību pārvaldnieks – lietotājs ar tiesībām rediģēt savas un citu lietotāju iestatījumus. Ir iespējams norādīt vairākus tiesību pārvaldniekus;
c. pārējie lietotāji – var strādāt EDS tiesību pārvaldnieka noteiktajā apmērā;
d. IP adrese – iespējams norādīt IP adreses ierobežojumu; nav ieteicams norādīt, ja tiek izmantota dinamiskā IP adrese un darbs tiek veikts no dažādiem datoriem.

Ar virtuālo eParakstu parakstīto iesniegumu jānosūta uz e-pasta adresi NP.lietvediba@vid.gov.lv. VID izskata iesniegumus 5 darba dienu laikā, un uz lietotājiem norādītajām e-pasta adresēm tiek nosūtīti lietotāja identifikatori un paroles EDS lietošanai. Ja gadījumā persona jau ir reģistrēts EDS lietotājs, uz e-pastu tiek nosūtīts paziņojums, ka piešķirtas tiesības pārstāvēt jaunu klientu; lietotāja identifikators un parole paliek nemainīgi.

4. Iesniedzot papīra formāta iesniegumu VID klientu apkalpošanas centrā. Iesnieguma aizpildīšana ir identiska ar 3.punktā norādīto.
Iesniedzams dokuments
Maksājumi: Skatīt maksājumus
E-pakalpojums iestādes mājas lapā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēma
VPVKAC
Aglonas novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Aizputes novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Aknīstes novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Alojas novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Alsungas novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Parādīt visus...